Δελτίο Τύπου
Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας εκπροσωπήθηκε από τον Πρόεδρο του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων, καθηγητή κ. Λεωνίδα Ανθόπουλο στην 1η Συνάντηση της Συμμαχίας για την Εκπαίδευση στην Οικονομία και τη Διοίκηση (ΑΕΜΕ) (1stPlenaryMeetingoftheAllianceforEconomicsandManagementEducation (AEME)) και στο Διεθνές Φόρουμ για την Ανώτατη Εκπαίδευση σε Ταλέντα της Οικονομίας και της Διοίκησης στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης (InternationalForumonHigherEducationforEconomicsandManagementTalentsintheEraofArtificialIntelligence), που πραγματοποιήθηκαν από κοινού στην πόλη Guiyang, της επαρχίας Guizhou στη Νοτιοδυτική Κίνα, στις 29 Αυγούστου 2023.
Τόσο η 1η Συνάντηση όσο και το Διεθνές Φόρουμ πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Εκπαιδευτικής Εβδομάδα Συνεργασίας Κίνας – ASEAN (2023 China-ASEANEducationCooperationWeek), η οποία διήρκησε από τις 28 Αυγούστου έως τις 2 Σεπτεμβρίου, με θέμα «Νέο Όραμα για την Εκπαιδευτική Συνεργασία και την Κοινή Ευημερία στην Πρωτοβουλία μιας Ζώνης και ενός Δρόμου» ("NewVisionforEducationCooperation, CommonProsperityforBeltandRoad").
Η ίδρυση της AEME ενθαρρύνθηκε από το Κεντρικό Πανεπιστήμιο στην Οικονομία και τα Χρηματοοικονομικά (CentralUniversityofFinanceandEconomics (CUFE)) και είναι αποτέλεσμα της νέας πραγματικότητας που επιφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη. Η ΑΕΜΕ αποτελείται από 121 μέλη – εκπροσώπους εθνικών πανεπιστημίων και επιχειρήσεων, καθώς και από 24 μέλη - εκπροσώπους ξένων πανεπιστημίων που εδρεύουν σε διάφορες χώρες, όπως οι Η.Π.Α., η Μεγάλη Βρετανία, η Ελλάδα, η Αυστραλία, η Σιγκαπούρη και η Αργεντινή.
Στη Συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι του Υπουργείου Εκπαίδευσης της Κίνας, εκπρόσωποι της Ανώτατης Διοίκησης των εθνικών πανεπιστημίων – μελών, αλλά και εκπρόσωποι σε επίπεδο Προέδρων και Κοσμητόρων των Σχολών Οικονομίας και Διοίκησης των ξένων πανεπιστημίων της ΑΕΜΕ. Στη διάρκεια της Συνάντησης πραγματοποιήθηκαν προγραμματισμένες ομιλίες των εκπροσώπων, δόθηκαν συνεντεύξεις σε εθνικά μέσα επικοινωνίας, ενώ πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις μεταξύ των μελών και συζήτηση επί του μνημονίου Ίδρυσης της ΑΕΜΕ. Επιπλέον, παρουσιάστηκαν εξ’ αποστάσεως δηλώσεις εκπροσώπων των ξένων πανεπιστημίων – μελών της ΑΕΜΕ και μεταξύ αυτών και η δήλωση του Αντιπρύτανη Διεθνοποίησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, καθηγητή κ. Σπύρου Καραμάνου. Στο χώρο της εκδήλωσης, φιλοξενούνταν παράλληλη έκθεση με επίδειξη των ερευνητικών αποτελεσμάτων των πανεπιστημίων – εκπροσώπων της ΑΕΜΕ.
Ορισμένα κεντρικά σημεία των ομιλιών που πραγματοποιήθηκαν την ημέρα της Συνάντησης, μπορούν να συνοψιστούν στα ακόλουθα:
Ο Υπουργός Εκπαίδευσης της Κίνας κ. HuaiJinpeng, υπογράμμισε τις κοινές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ανθρώπινη κοινότητα παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων της κλιματικής αλλαγής, της ενεργειακής κρίσης, της δημόσιας υγείας και ασφαλώς των κινδύνων που επιφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη. Επιπλέον, έδωσε έμφαση στη σημασία της ανάπτυξης νέων ταλέντων, που θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις αβεβαιότητες και τις προκλήσεις του μέλλοντος. Μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι «Κοιτώντας μπροστά, η Κίνα είναι έτοιμη να συνεργαστεί με χώρες της ASEAN και να συνεισφέρει σε ταλέντα και καινοτομία στην πρωτοβουλία Μιας Ζώνης και ενός Δρόμου μέσω υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικής ανάπτυξης».
Σκοπός της πρωτοβουλίας ΑΕΜΕ είναι «η ενθάρρυνση των πανεπιστημίων να βελτιστοποιήσουν τη συνεργασία και τη διασύνδεση διαφόρων επιστημονικών περιοχών, την ανταλλαγή γνώσης και εμπειρίας, τη σύγκλιση παραδοσιακών περιοχών της οικονομίας και των χρηματοοικονομικών με την τεχνητή νοημοσύνη, και τη συμμετοχή στην οικοδόμηση ενός ισχυρού οικοσυστήματος για την εκπαίδευση στην οικονομία με την Τεχνητή Νοημοσύνη», όπως διατύπωσε ο Υφυπουργός Εκπαίδευσης της Κίνας, κ. ChenJie.
«Η ραγδαία εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) έχει εκκινήσει έναν ταχύτατο και ριζοσπαστικό μετασχηματισμό στους τομείς της οικονομίας και των χρηματοοικονομικών» σύμφωνα με τον πρόεδρο του Πανεπιστημίου Διεθνούς Επιχειρηματικότητας και Οικονομικών (UniversityofInternationalBusinessandEconomics), κ. ZhaoZhongxiu. «Επιπλέον, επιφέρει σημαντικές και προφανείς αλλαγές στα εκπαιδευτικά ιδρύματα που δραστηριοποιούνται στους τομείς της οικονομίας και των χρηματοικονομικών».
Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Λεωνίδας Ανθόπουλος, επεσήμανε τη δυνατότητα της Τεχνητής Νοημοσύνης να μετασχηματίσει την εκπαίδευση. Στην τοποθέτησή του επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι «η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να είναι χρήσιμη και με βεβαιότητα μετασχηματίζει την εκπαιδευτική διαδικασία, ιδιαίτερα στις επιστήμες της οικονομίας και στις θετικές επιστήμες. Είμαστε υποχρεωμένοι να κατανοήσουμε τους τρόπους που η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αξιοποιηθεί στην εκπαίδευση."
Σύμφωνα με τον MaHaitao, Πρόεδρο του Κεντρικού Πανεπιστημίου Οικονομίας και Χρηματοοικονομικών, η ευθύνη της ολοκληρωμένης κατανόησης των δυνατοτήτων της Τεχνητής Νοημοσύνης βαρύνει τους σημερινούς αποδέκτες της ανώτατης εκπαίδευσης, καθώς αυτοί εξελίσσονται στην εποχή του Διαδικτύου και εξοικειώνονται με τις συναφείς τεχνολογίες. Αυτό σημαίνει ότι τα Πανεπιστήμια πρέπει να προσαρμόσουν τις εκπαιδευτικές τους μεθόδους στην ανάπτυξη ταλέντων στην οικονομία και στα χρηματοοικονομικά.
«Θα πρέπει να μεταφέρουμε την προσέγγισή μας στην ανάπτυξη ταλέντων με τη μεγιστοποίηση της προσωπικής αξίας κάθε φοιτητή και της ικανότητάς τους για συνεχή μάθηση» ανέφερε στην ομιλία του στο Φόρουμ ο κ. Ma. Επιπλέον, υποστήριξε ότι «πρέπει να ενθαρρύνουμε τη συγχώνευση διαφορετικών ακαδημαϊκών περιοχών, αλλά και να διατηρήσουμε μια συστηματική και συνεκτική προσέγγιση για την ανάπτυξη και προαγωγή της διασύνδεσης θεμάτων και μαθημάτων».
Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Birmingham κ. UfukGunesBebek, συμφώνησε με όσα ακούστηκαν προηγουμένως. Στην ομιλία του ανέφερε ότι «σε αντίθεση με τις παραδοσιακές προσεγγίσεις στην προώθηση συμμαχιών, στην ΑΕΜΕ πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στην καλλιέργεια μιας λειτουργικής συνεργασίας μεταξύ συνεκτικών διοικητικών δομών. Η αποδοχή των διαφορών μας είναι ουσιαστική και συνιστά τις κύριες πηγές δυνάμεων που διαθέτουμε".