(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Σ.Ο.Δ.Ε.) | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΔΕ) | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 104 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 1ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
4 | 5 | ||||
| |||||
| |||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Υποχρεωτικό/Επιλογής - γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων | ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ- ΓΕΝΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
| ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.uth.gr/courses/DE_U_102/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | |
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
| |
| |
Γενικές Ικανότητες | |
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών | Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
Οι γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο/η πτυχιούχος είναι: Η δυνατότητα αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων και πληροφοριών. Η ικανότητα αυτή, με συνδυασμό με την ικανότητα χρήσης των νέων τεχνολογιών που θα έχει αποκτήσει, θα διευκολύνει τη διαδικασία για τη λήψη ορθολογικών αποφάσεων. Ο/η πτυχιούχος θα έχει την ικανότητα για αυτόνομη αλλά και ομαδική εργασία, καθώς επίσης και για εργασία σε διεθνές και σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Επίσης, θα έχει την ικανότητα για την παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Αλλά όλα τα παραπάνω θα γίνουν με σεβασμό στη διαφορετικότητα, στην πολυπολιτισμικότητα και στο φυσικό περιβάλλον , στην επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου, στην άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής, και στην προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψη. |
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1ο ΜΑΘΗΜΑ: Ο Ορισμός της οικονομικής, Μικροοικονομικοί στόχοι, η μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας, κατηγορίες οικονομικής. Η έννοια του όρου «μαθηματική μοντελοποίηση», η σημασία των οικονομικών μοντέλων και οι αλληλεπιδράσεις των διαφόρων μερών της οικονομίας. 2ο ΜΑΘΗΜΑ: Οικονομικές δραστηριότητες. Η παραγωγή της καμπύλης παραγωγικών δυνατοτήτων και το εμπόριο. 3ο ΜΑΘΗΜΑ: Ζήτηση και προσφορά. Ασκήσεις. 4ο ΜΑΘΗΜΑ: Η αγορά: προσφορά και ζήτηση. 5ο ΜΑΘΗΜΑ: Ελαστικότητες ζήτησης, προσφοράς, σταυροειδής και εισοδηματική ελαστικότητα. Ασκήσεις. 6ο ΜΑΘΗΜΑ: . Η επιλογή του καταναλωτή και η μεγιστοποίηση της χρησιμότητας. Συμπεριφερειακή Οικονομική. Καμπύλες αδιαφορίας 7Ο ΜΑΘΗΜΑ: Οριακό κόστος, παραγωγή και κόστος στο μακροχρόνιο ορίζοντα. Οριακό φυσικό προϊόν και οριακό κόστος. 8ο ΜΑΘΗΜΑ: Ποσοτικές ασκήσεις της θεωρίας του 7ου μαθήματος. 9ο ΜΑΘΗΜΑ: Ποσοτικές ασκήσεις της θεωρίας του 7ου μαθήματος. 10ο ΜΑΘΗΜΑ: Πλήρης ανταγωνισμός στο βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα. 11ο ΜΑΘΗΜΑ: Μονοπώλιο, η πολιτική των τιμών και οι αποφάσεις ως προς το επίπεδο παραγωγής. 12ο ΜΑΘΗΜΑ: Μονοπωλιακός ανταγωνισμός και ολιγοπώλιο. Η θεωρία του Καρτέλ. Το κράτος και η αγορά προϊόντων. Μέτρηση της εισοδηματικής ανισότητας. 13ο ΜΑΘΗΜΑ: Οι αγορές παραγωγικών συντελεστών με έμφαση την αγορά εργασίας. Τόκος, πρόσοδος, κέρδος. Κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία. |
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο και Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
| ||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε. ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ | ||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
| ||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. | Γλώσσα Αξιολόγησης, Ελληνική Η αξιολόγηση των φοιτητριών/τών γίνεται με Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής ή Γραπτή εξέταση ή Προφορική Εξέταση 90% -Ανάπτυξης Δοκιμίων 10% |
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
(1) Μικροοικονομική, Arnold R. Εκδ. Broken Hill (2) Εισαγωγή στην Οικονομική: Μικροοικονομική, Sloman John, Wride Alison, Garratt Dean. Εκδ. Broken Hill (3) Μικροοικονομική. Daniel Rubinfield, Robert Pindyck. Εκδ. ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ |