ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
A΄ ΜΕΡΟΣ
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: | Y110 | ΕΞΑΜΗΝΟ: | 3ο |
ΜΑΘΗΜΑ: | ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ | ||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: | 30 | ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ (ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ): |
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: | ΕΛΛΗΝΙΚΑ |
Η μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό ο φοιτητής να εκπονήσει, μέσα από μια διαδικασία προσωπικής κυρίως έρευνας και υπό την καθοδήγηση του επιβλέποντα καθηγητή, διατριβή στο θέμα - αντικείμενο που επέλεξε και πρότεινε κατόπιν σχετικής πρότασης (proposal). Η παραπάνω διατριβή θα πρέπει να παρουσιάζει:
|
Οι ερευνητικοί στόχοι και το περιεχόμενο κάθε μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας (ΜΔΕ) θα πρέπει να παρουσιάζουν συνάφεια με το γνωστικό αντικείμενο της Διοίκησης Έργων και Προγραμμάτων, και θα πρέπει να εμπίπτουν σε μία γνωστική περιοχή ή σε τομείς γνωστικών περιοχών. Επιπλέον, οι φοιτητές θα παρακολουθήσουν έξι (6) 2ωρες διαλέξεις στις ερευνητικές μεθόδους, στο πλαίσιο των οποίων θα τους ζητηθεί να αναπτύξουν την πρόταση της ΜΔΕ, η οποία αξιολογείται πριν την εκπόνησή της. Οι ερευνητικές μέθοδοι αφορούν σε τεχνικές συλλογής και επεξεργασίας έγκριτων δεδομένων, αλλά και στην τεκμηρίωσή τους με επιστημονικές μεθόδους (πχ. έρευνες πεδίου, βιβλιογραφική επισκόπηση, στατιστική ανάλυση κλπ.). |
Ο βασικός μαθησιακός στόχος που πρέπει να επιτευχθεί κατά την εκπόνηση της μεταπτυχιακής εργασίας είναι ο φοιτητής να αναπτύξει το απαραίτητο γνωστικό υπόβαθρο που συνδέεται με την κριτική θεώρηση του αντικειμένου της μεταπτυχιακής εργασίας αλλά και με τη συστηματική εφαρμογή μεθοδολογιών και τεχνικών έρευνας. Συγκεκριμένα, με την περάτωση της μεταπτυχιακής εργασίας, ο φοιτητής θα πρέπει να αποδεικνύει ότι:
|
Β΄ΜΕΡΟΣ
Πριν την έναρξη εκπόνησης της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας (ΜΔΕ) οι φοιτητές θα παρακολουθήσουν διαλέξεις στις ερευνητικές μεθόδους, όπου θα τους εξηγηθεί ο σκοπός και η διαδικασία εκπόνησης της ΜΔΕ και οι τεχνικές συλλογής στοιχείων και τεκμηρίωσής τους. Στη συνέχεια, οι φοιτητές θα πρέπει να συντάξουν πρόταση ΜΔΕ, σε θέματα συναφή με τις σπουδές τους, η οποία παρουσιάζεται σε ομάδα διδασκόντων του ΠΜΣ και αξιολογείται πριν την έναρξη εκπόνησης. Επί της αξιολογημένης πρότασης και του σχολιασμού της, ο φοιτητής ξεκινά την εκπόνησή της. Η υλοποίηση της εκπόνησης της ΜΔΕ προϋποθέτει την κατανόηση του περιεχομένου των ανωτέρω διαλέξεων σε θέματα Δομικής Διάρθρωσης της ΜΔΕ και συγκεκριμένων Μεθοδολογιών Έρευνας. Εθνικά και διεθνή αποθετήρια ανάλογων Διατριβών, η μεγάλη διαθεσιμότητα σε πληθώρα βιβλίων, αρχειακού υλικού, και επιστημονικών περιοδικών στη Βιβλιοθήκη του Τ.Ε.Ι Θεσσαλίας, αλλά και η δυνατότητα ελεύθερης ηλεκτρονικής πρόσβασης σε μεγάλους εκδοτικούς οίκους και sites (πχ. google scholar), συνεισφέρουν σε ένα άκρως δημιουργικό και παραγωγικό περιβάλλον για τον κάθε μεταπτυχιακό φοιτητή. Στη διάρκεια του εξαμήνου εκπόνησης της ΜΔΕ, ο επιβλέπων Καθηγητής υποστηρίζει το φοιτητή παρέχοντας με τον καλύτερο καθοδηγητικό τρόπο τις επιστημονικές γνώσεις και την εμπειρία του στο αντικείμενο της συγκεκριμένης διατριβής, ώστε να διευκολύνεται η σταδιακή πρόοδος του φοιτητή στη συγγραφή της. |
Θα ζητηθεί από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές να εκπονήσουν μια (1) πρόταση ΜΔΕ με συνολική αξία 4 πιστωτικών μονάδων (ECTS) καθώς και μία (1) Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία με συνολική αξία 30 πιστωτικών μονάδων (ECTS). Η εκπόνηση της συγκεκριμένης εργασίας θα αφορά στη δυνατότητα εφαρμογής των Θεωρητικών και Εμπειρικών γνώσεων που διδάχτηκαν οι φοιτητές σε θέματα-πεδία του στενότερου και ευρύτερου αντικειμένου της Διοίκησης Έργων και Προγραμμάτων. Φόρτος εργασίας
|
Η πρόταση εκπόνησης της μεταπτυχιακής διατριβής και η διατριβή παρουσιάζονται σε δημόσια ακρόαση από το φοιτητή. Η διατριβή αξιολογείται από τον επιβλέποντα και δύο αξιολογητές, οι οποίοι και θα πρέπει να συμφωνήσουν από κοινού για τον τελικό βαθμό της μεταπτυχιακής διατριβής που δύναται να είναι και ο μέσος όρος των τριών βαθμών τους. Στα κριτήρια αξιολόγησης της πτυχιακής περιλαμβάνονται:
|
|
Γ’ ΜΕΡΟΣ
Εκπόνηση και παρουσίαση πρότασης για Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία. Εκπόνηση και παρουσίαση Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας.
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ E-CLASS: |
|